شرکت بازرگانی صدف باران گشتاسب

ترخیص کالا ، واردات ، صادرات ، ترانزیت (کارگزار رسمی گمرک ایران)

شرکت بازرگانی صدف باران گشتاسب

ترخیص کالا ، واردات ، صادرات ، ترانزیت (کارگزار رسمی گمرک ایران)

فرآیند تخصیص کارشناس و ارزیاب در درب خروج گمرک بوشهر سیستمی شد


⭕سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر گفت: در راستای اجرای پروژه گمرک الکترونیک و همچنین به روز رسانی سامانه جامع امور گمرکی برای نخستین بار در سطح گمرکات کشور فرآیند تخصیص کارشناس و ارزیاب در درب خروج گمرک بوشهر  به صورت  سیستمی در سامانه جامع امور گمرکی صورت می پذیرد. 

⭕به گزارش روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر ، منصور بازیار افزود: در گذشته این فرآیند گمرکی  به صورت سنتی و  دستی توسط رئیس درب خروج در سیستم صورت می پذیرفت که با توجه به حجم بالای فعالیت ها بعضا منجر به توقف کار و ایجاد صف های طولانی در گمرک  می‌ شد اما با راه اندازی این قابلیت مهم در سامانه جامع امور گمرکی دیگر شاهد مشکلات عنوان شده نخواهیم بود. 

⭕وی افزود: از این پس فرآیند تخصیص  کارشناس و ارزیاب در درب خروج گمرک به صورت اتوماتیک و بدون مراجعه به مسئول درب خروج انجام می گیرد و صاحبان کالا و تجار و بازرگانان نیازی به حضور فیزیکی در گمرک ندارند. 

⭕سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر خاطرنشان کرد:  سیستمی شدن این فرآیند  علاوه بر سرعت بخشیدن به فرآیند خروج کالا ، موجب افزایش دقت در بازرسی ها و همچنین کنترلهای سیستمی و از اعمال سلیقه جلوگیری نموده و موجب ارتقای مدیریت ریسک در گمرک خواهد شد.
 
⭕بازیار افزود: با توجه به اینکه افزایش سرعت عملیات بارگیری و خروج کالا از گمرک و همچنین حذف گلوگاههای کاری از مهمترین اهداف گمرک در بحث تکریم تجار و بازرگانان و صاحبان کالا می باشد این فرآیند کمک شایانی جهت رسیدن به این هدف خواهد نمود. 

⭕وی اضافه کرد: در مراحل بعدی ارتقاء سیستمی در درب خروج گمرک بوشهر انتخاب مسیر در سه سطح ۱ و ۲ و ۳ می باشد که با اجرایی نمودن این مرحله نیز شاهد کاهش چشمگیر زمان عملیات خروج کالا از گمرک بوشهر خواهیم بود.

⭕سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر یادآورد شد: اجرای فرآیند تخصیص کارشناس و ارزیاب در درب خروج گمرک بوشهر  با همکاری دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک جمهوری اسلامی ایران و نیروهای توانمند بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک بوشهر محقق شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.